کریسا نیکولائو  مدیر جدید کتابخانه ملی یونان

خانم کریسا نیکولائو با تصمیم آقای پیراکاکیس، وزیر آموزش، امور مذهبی و ورزش، به عنوان مدیرکل کتابخانه ملی یونان (NBH) منصوب شد. او که کتابدار و موزه‌نگار است، فارغ‌التحصیل دانشگاه ایونی با تحصیلات تکمیلی در مدیریت واحدهای فرهنگی و جمعیت‌شناسی تاریخی است. خانم نیکولائو همچنین دارای مدرک دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه علوم اجتماعی و سیاسی پانتیون است.

او تجربه حرفه‌ای گسترده‌ای در کتابخانه‌ها دارد و در سال‌های اخیر به عنوان رئیس کتابخانه بنیاد فرهنگی بندر پیره فعالیت می‌کرد. زمینه‌های تحقیقاتی او شامل نقش کتابخانه در جامعه اطلاعاتی از طریق شبکه‌سازی و ایجاد سرمایه اجتماعی است. وی در پروژه‌های تحقیقاتی مختلف شرکت کرده و در دوره‌های آموزشی متعددی در یونان و خارج از کشور شرکت نموده است. خانم نیکولائو متاهل و مادر سه فرزند است. این سمت تمام‌وقت و انحصاری بوده و مدت آن چهار سال است که یک بار قابل تمدید می‌باشد.

لازم به ذکر است، مرحوم نیکولائوس چیپواغلو (Nikolaos Tsipoglu)، که پیش از خانم کریسا نیکولائو به عنوان مدیرکل کتابخانه ملی یونان خدمت می‌کرد، یکی از چهره‌های برجسته در عرصه کتابداری و فرهنگ یونان بود. وی در طول دوران خدمت خود به ارتقای خدمات کتابخانه‌ای و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی پرداخت. چیپواغلو با رویکردی نوآورانه به مدیریت کتابخانه‌ها، نقش مهمی در دیجیتالی‌سازی مجموعه‌های تاریخی و توسعه دسترسی به منابع فرهنگی ایفا کرد. او دارای تحصیلات عالی در زمینه کتابداری و مدیریت فرهنگی بود و تجربه گسترده‌ای در مدیریت نهادهای فرهنگی داشت. چیپواغلو در طول دوران حرفه‌ای خود، به عنوان مشاور و مدیر پروژه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی فعالیت داشت و تألیفات متعددی در زمینه کتابداری و علم اطلاعات منتشر کرد.او به دلیل تعهد و خدمت خود به فرهنگ و هنر یونان، همواره مورد احترام و تقدیر جامعه فرهنگی بود. 

منبع:https://www.naftemporiki.gr/culture/books/1709256/ethniki-vivliothiki-tis-ellados-nea-geniki-dieythyntria-i-chrysa-nikolaoy/

نافت امپوریکی
8 جولای 2024

کد خبر 20469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =